top of page
ארכיון
תגים

מחזור 3: יד חולוניהו! הפסד למכבי 72:81, אך כבוד לסגול

כמה מאות אוהדי הפועל יונט חולון עשו את הדרך הלא ארוכה לאולם בתל אביב ופשוט השתלטו עליו לחלוטין. שירים, עידוד בלתי פוסק ואפילו רגע אחד בלתי נשכח בדמות קריאות עידוד משתי קצוות אולם מנוגדים, משהו שכותב שורות אלה לא זוכר שקרה אי פעם בהיכל הזה - כל זה הראה מי באמת היו הקהל הביתי.

וכן, היה גם כדורסל. חולון הצנועה עם תקציב של פחות מעשירית מזה של מכבי תל אביב, הגיעה עם 2 שחקני רוטציה משמעותיים, פול דילייני ואלכס צ´וברוביץ´ הפצועים, ולמרות ספסל כמעט לא-קיים, נתנה פייט במשך רוב שלבי המשחק אך הפסידה לבסוף 81:72. ביציעים זה היה נוק-אאוט צהוב סגול, על הפרקט הפסד אחרי מלחמה גדולה. את המשחק חולון החלה מעט בהלם כשלא הצליחה לייצר נקודות בהתקפות הראשונות, אך יאנגר הותיק קלע נקודות ראשונות לחולון. מכבי עלתה ליתרון דו ספרתי מהיר אך יכולת נהדרת של דריון אטקינס שמתגלה אט אט כבינגו של שמיר, שמרה את חולון במשחק - 21:14 למכבי.

רבע השני מכבי שוב עלתה לפער דו ספרתי אך אטקינס הראה שגם יד מחוץ לקשת יש לו כשקלע שלשה נהדרת, ועלה למאזן דו ספרתי של נקודות כשאנחנו רק ברבע השני. מכבי עלתה שוב ושוב ליתרון דו ספרתי שקוזז לחד ספרתי שוב ושוב על ידי אטקינס שפשוט עשה הכל על המגרש. המהלך של המשחק החל כ-2 שניות לסיום המחצית כשווייאט שלא היה במיטבו נכנס פנימה וסחט עבירה, ואז קלע פעמיים מהקו. מכבי הלכה לפסק זמן כדי לעשות תרגיל אלא שזריקה של פניני של הכדור על פני כל המגרש לא פגעה בכלום ויצאה החוצה, והכדור עבר לחולון מתחת לסל. חולוניה ניצלה זאת עד תום עם מהלך ענק של סל ועבירה של הרוש, שקיזז את הפער - 44:37 במחצית. בפתיחת המחצית חולוניה צמצמה את ההפרש ל-5 בלבד אך המקומיים שוב עלו לדו ספרתי. הרוש ואטקינס שוב צמצמו את הפער ל-5 ושוב מכבי עלתה ליתרון דו ספרתי. החולונים התקשו בהתקפה כשרק שלשה של בל עוצרת את הבצורת ההתקפית, 64:52 בסוף הרבע השלישי.

הרבע הרביעי נפתח בדיוק כמו שהשלישי הסתיים - עם יכולת טובה של בל: דאנק מהדהד ושלשה, וסל נוסף של אטקינס לאוסף צימקו ל-66:61 בלבד כשמכבי לקחה פסק זמן. הקהל של חולון היה באקסטזה ועודד בין 2 קצוות האולם מה שעיצבן את הצופים של מכבי שעשו את הדבר היחיד שהם יודעים לעשות - לצעוק בוז, דווקא בהתקפה שלהם. מפסק הזמן הזה חולון לא חזרה, מה שאיפשר למכבי לרוץ ריצת 9:0 ולסגור את סיפור המשחק. אטקינס השתדל, הרוש הוסיף עוד שלשה ו-וויאט נזכר סוף סוף לקלוע את השלשה היחידה שלו במשחק, אך זה היה מעט מדי ומאוחר מדי, 81:72 בסיום. הקלע המצטיין היה אטקינס שקלע 26 נק´ (11-16 מהשדה) והוסיף לא פחות מ-13 ריבאונדים (אך גם 7 איב´) במשחק נהדר. הרוש היה גם כן מצויין כשסיים עם 16, בל במשחק סולידי קלע 13 (3-4 לשלוש, 6 ריבאונדים), ווייאט קלע 12 באחוזים רעים מהשדה (3-13) אך הוסיף 8 ריבאונדים, 4 אסיסטים, יאנגר 5 (5 אסיסטים). כן שותפו: יזרעאלי (8 אסיסטים, 1 איבוד, 0-6 מהשדה), מור והובר.

כמה מאות אוהדי חולון הגיעו כאמור ונתנו תצוגת עידוד לתפארת שהזכירה נשכחות. אם החבר´ה על הפרקט ימשיכו במלחמה וביכולת הנהדרת והחבר´ה ביציע ימשיכו בתצוגות העידוד, צפויה לנו עונה נהדרת בפתח. מאמן חולוניה דן שמיר אמר בסיום: "אני חושב שכל השחקנים נתנו הכל על המגרש ואני מקווה שנלמד מהמשחק הזה לעשות דברים טוב יותר ויש לא מעט כאלה כדי שיהיה לנו סיכוי אמיתי להחזיק מעמד במשחקים כאלה. בסך הכל הראנו אופי, היו אנרגיות טובות וזאת על אף שלא היה משחק יפה שלנו". צילומים: שי גלבוע

bottom of page