top of page
ארכיון
תגים

צמוד אבל סגול: מנצחים בגן נר 82:80 את גלבוע גליל

ערב לא מדהים מהקו ומחוץ לקשת, משחק צמוד ומלא עצבים, נחיתות בצבע ובריבאונד, זריקות עונשין מכריעות רגעים ספורים מהסיום שבהן שחקן חולון מחטיא בכוונה את הזריקה השניה ומבטיח נצחון ב-2 נקודות. לא, לא תיארתי שוב את המשחק באיטליה מול ברינדיזי מיום רביעי, זה פשוט בדיוק מה שקרה שוב בפעם השניה ב-3 ימים במשחק חוץ, הפעם מול גלבוע/גליל. שלא כמו באיטליה, הפעם חולוניה לא הזדקקה לקאמבק מאוחר ולשלשה מופלאה של פניני. באיטליה היה זה וורקמן שנשלח לקו והחטיא את הזריקה השניה בכוונה, הפעם זה היה דה זאו שנשלח לקו 2.4 שניות לסיום והחטיא את הזריקה השניה בכוונה ובצורה חכמה ככה שהכדור הלך הצידה, והשחקן הגבוה אך הצעיר של גלבוע/גליל, בלאקשיר, סיפק רגע קומי כשלקח את הריבאונד וביקש פסק זמן כמו ששחקנים יכולים לבקש ב-NBA אך לא ידע שזה לא אפשרי באירופה ובישראל. בסיום 82:80 גדול לחולוניה בחוץ על גלבוע/גליל החזקה שניצחה באולם הזה את ירושלים ומכבי לפני כן.

מה שעזר הפעם להביא את הנצחון היו הנקודות מהקו של שחקני חולוניה ובעיקר של פרדריק בורדיון שקלע ב-5 הדקות האחרונות 7 מ-8 מהקו. מגי במשחק נהדר של 19 נקודות היה גם מגיבורי הנצחון, וגם האריס ודה זאו הכל כך חשוב וכל כך חכם. איזה קבוצה!


המשחק נפתח עם 4:0 של הקבוצה המקומית. ברנדווין מסר לדה זאו מתחת לסל ראשון של הנמרים אך גלבוע המשיכה לרוץ ועלתה ל-8:2. מגי צימק בחדירה טיפוסית ויפה, ג'ונסון חטף בצורה נהדרת ורץ לדאנק בצד השני. ברנדווין קלע אחת מהקו, גלבוע הלכה לפלויד הגבוה פעם אחר פעם ועלתה ל-12:7, מגי צימק עם ריקוד בצבע. הגבוהים של גלבוע חנו בצבע החולוני הרבה יותר מ-3 שניות ללא תגובת השופטים, דה זאו עורר דאגה בשורות החולונים כשנפגע בקרסול אך קם והמשיך לשחק. ברנדווין צימק עם פלואוטר נאה, אך ההגנה החולונית שוב לא הסתדרה בזמן ונתנה לגלבוע סל קל בהתקפת מעבר. פניני צימק עם שלשה, גלבוע הגיבה בשלשה בצד השני. דה זאו חטף ורץ להטבעה אך נעצר בספק-עבירה בלתי ספורטיבית שלא נשרקה וקלע רק אחת מהקו, פניני קלע גם הוא אחת מהקו והחטיא ניסיון שלשה אחרי ריבאונד התקפה. האריס קלע מחצי מרחק, עד סוף הרבע גלבוע הגדילה את היתרון, 18:23 למקומיים אחרי 10 דקות.


האריס קלע זריקה קשה בסוף שעון פתיחת הרבע השני. גלבוע הגדילה להפרש 7, דדאס לקח פסק זמן. ארצי מגלבוע הגדיל להפרש שיא של 9 נקודות, האריס צימק עם ריצת 5:0 פרטית בדמות חדירה נאה ובהתקפה שאחר כך שלשה מאסיסט של מגי. התקפה חולונית מרובת ריבאונד התקפה הסתיימה ללא כלום אך חטיפה נוספת אפשרה למגי לקלוע שלשה. דה זאו קלע פעמיים מהקו וצימק לנקודה הפרש, בורדיון חטף ושלח את מגי למתפרצת שנגמרה בעבירה, פסק זמן של המארחים.

מגי קלע רק פעם אחת מהקו וקבע שיוויון 31, וורקמן פספס הזדמנות להעלות את חולוניה ליתרון כשהחטיא פעמיים מהשדה ופעם אחת מהקו כשקלע רק אחת - שיוויון 32. מגי סוף סוף השלים את המהפך והעלה את הנמרים ליתרון ראשון עם נקודות מהקו ובהתקפה שאחר כך קלע שלשה גדולה ממרחק גדול בסוף שעון. טיירוס המשיך להיות האיש החם כשהגיש לדה זאו סל על מגש של כסף אחרי חדירה בצבע, פסק זמן של גלבוע, 39:34 לחולוניה.

המקומיים צימקו מהקו בחזרה מפסק הזמן, האריס בצד השני הגדיל שוב מהקו. דה זאו חסם בצורה גדולה ומנע סל של גלבוע בצבע, עבירה טכנית של חנוכי שחקנה הצעיר של גלבוע/גליל, נתנה אפשרות לנמרים להגדיל את היתרון. הקבוצות ירדו לפסק זמן אחריו מגי החטיא שוב מהקו אך כיפר אחר כך עם חדירה שהעלתה ליתרון 7, 43:36 לנמרים במחצית.


הרבע השלישי התחיל עם משחק מבולגן בשני צידי המגרש. חולון הסתבכה עם סדרת עבירות מוקדמות שהעלו את גם מגי וגם את ג'ונסון ל-3 עבירות. גלבוע צימקה ל-4 הפרש מהקו, ג'ונסון קלע סל ראשון לנמרים בצבע. דה זאו חסם בצורה נהדרת שוב, מגי הגדיל ל-8 הפרש עם חדירה וריקוד נאה. דה זאו מסר מסירה נהדרת לחיתוך והטבעה של וורקמן וזה העלה את הנמרים ליתרון דו ספרתי ראשון (49:39), פסק זמן גלבוע/גליל.

בחזרה מפסק הזמן הצהובים-סגולים המשיכו להתקשות בריבאונד ההגנה ולתת למארחים עוד ועוד הזדמנויות, ג'ונסון החזיר ליתרון דו ספרתי עם פלואוטר בצבע. המומנטום עבר למארחים כשגלבוע קיצצה את ההפרש עם ריצת 7:0, פניני שבר זמנית את הקרח עם נקודה מהקו. גלבוע השלימה ריצת 10:1 אחרי שלשה שצימקה לנקודה הפרש בלבד, דה זאו החזיר מיד שלשה בצד השני. גלבוע המשיכה את המומנטום והשלימה את המהפך עם סל ועבירה - הרביעית של מגי, בורדיון החזיר את היתרון לנמרים עם שלשה שהעלתה אותו על הלוח. ג'ונסון הסתבך גם הוא עם עבירה רביעית מה שאפשר לגלבוע להשוות, פניני החזיר את היתרון מהקו. ברנדווין קלע שוב רק אחת מהקו, גלבוע צימקה לנקודה הפרש. ברנדווין החטיא ניסיון שלשה פנוי בסוף הרבע השלישי, 61:60 בלבד לחולוניה בסיום הרבע השלישי.


בתחילת הרבע האחרון דה זאו הסתבך גם הוא בעבירה רביעית. גלבוע הפכה את התוצאה ועלתה ליתרון עם שלשה, בורדיון קלע רק אחת מהקו. פניני המשיך להחטיא מבחוץ, ג'ונסון המשיך את מצעד ההחטאות החולוני מהקו כקלע גם הוא אחת וקבע שיוויון 63, ובהתקפה הבאה של גלבוע יצא כריס בעבירה חמישית. גלבוע חזרה להוביל, דה זאו מצא את בורדיון באסיסט ענק שקבע שיוויון. האורחים חזרו להוביל עם שלשה, דה זאו השווה עם שלשה והמשיך את הנדנדה. גלבוע חזרה ליתרון עם האלי-הופ וזה הספיק לדדאס שלקח פסק זמן מלא עצבים קצת פחות מ-6 וחצי דקות לסיום. האריס סחט עבירה, לשם שינוי קלע פעמיים מהקו וקבע שיוויון 70 כ-5 וחצי דקות לסיום, מגי סחט גם הוא עבירה וקלע גם הוא פעמיים. בורדיון המשיך את מגמת השיפור מהקו כשקלע גם הוא פעמיים, גלבוע הלכה לצבע הדליל של חולוניה פעם אחת פעם וצימקה. בורדיון דייק שוב מהקו ושמר על יתרון 4, גלבוע/גליל לקחה פסק זמן 4:04 לסיום.

בחזרה מפסק הזמן גלבוע צימקה ל-2 הפרש, מגי נחסם אך הכדור נשאר אצל חולוניה שניה אחת לסיום שעון ההתקפה ודדאס לקח פסק זמן. בפסק הזמן דדאס סידר תרגיל נהדר לקליעה חופשית של האריס מקו הבסיס, בורדיון קלע אחת מהקו והגדיל ל-5 הפרש. בלקשיר הגלילי צימק ל-3 הפרש מהקו 2:18 דקות לסיום, חולוניה לא הצליחה להעביר את החצי תחת הלחץ של גלבוע אך האריס בחטיפה חשובה החזיר את הכדור לחולון. מגי ניסה לקחת אחריות אך החטיא בניסיון חדירה, בורדיון ומגי נלחמו על הכדור על הפרקט אך זה נגמר בעבירה של בורדיון על יפתח זיו שצימק מהקו לנקודה הפרש בלבד, 1:24 לסיום. בורדיון נשלח לקו שוב דקה ו-15 שניות לסיום וקלע פעמיים זריקות קריטיות, גלבוע איבדה אחרי עוד ניסיון האלי-הופ כושל. חולון יצאה להתקפה חשובה אך דווקא אז פניני איבד בצורה לא אופיינית, יפתח זיו צימק לנקודה הפרש. התקפה קריטית נוספת נגמרה בעוד איבוד קריטי, הפעם של האריס, גלבוע יצאה להתקפה קריטית משלה 26 שניות לסיום בה דה זאו חטף בצורה נהדרת ונשלח לקו 2.4 שניות לסיום. דה זאו קלע את הראשונה וממש כמו ווילי וורקמן באיטליה החטיא בכוונה את השניה, בלאקשיר הצעיר האמריקאי של גלבוע/גליל לקח את הריבאונד אך לא ידע ששחקנים לא יכולים לקחת פסק זמן מה שגרם לזמן פשוט להיגמר, בסיום 82:80 גדול לחולוניה.


כיף היה סוף סוף לשמוע קהל אמיתי אפילו שזה היה רק 300 איש של הקהל של גלבוע גליל ולא של חולוניה, נקווה שבקרוב נראה מחזה דומה גם בחולון.


טיירוס מגי סיים כקלעי המצטיין עם 19 נקודות (6 מ-11 מהשדה, 5 מ-7 מהקו, 4 אס', 4 ריב') באחד ממשחקיו הטובים העונה. האריס קלע 15 במשחק סולידי (5 מ-8 מהשדה), דה זאו הנהדר קלע 14 והוסיף 7 ריבאונדים 3 חטיפות ו-2 חסימות, בורדיון קלע 13 (8 מ-10 מהקו) כולן במחצית השניה, פניני וג'ונסון קלעו 7 כל אחד, ברנדווין 4, וורקמן 3. משגב הפעם מיעט לשחק ולא קלע.


בהמשך השבוע מחכה לחולוניה שבוע עמוס במיוחד כשביום שלישי ה-9.3 יצאו הנמרים למשחק חוץ חשוב מול טופאש בורסה הטורקית (19:00 שעון ישראל), וקצת יותר מ-24 שעות אחר כך יפגשו את קומאנובו המקדונית במקדוניה (21:00 שעון ישראל).

שיהיה ב-ה-צ-ל-ח-ה!




bottom of page